כריות

כריות

נמצאו 119 פריטים


כריות

שינת לילה טובה היא תוצאה של שכלול משתנים רבים יחד. מעבר למזרון איכותי, מצעים נוחים, טמפרטורה נכונה ועוד, גם הכרית שלכם. המצע עליו אתם מנחים את הראש בלילה, עשוי להשפיע על הדרך שתרגישו ברגע היקיצה ובמהלך היום כולו. אז איך בוחרים את הכרית הנכונה? הנה מה שצריך לשקול כשאתם קונים את הכרית הבאה שלכם.

 

קביעת רמת הנוחות

הרכב הכרית שלכם וחומר המילוי שבה, עשויים לעשות הבדל גדול באיכות השינה, בעיקר אם אתם סובלים מאלרגיות או רגישות לחומרים מסוימים. לא כולם אוהבים את מילוי הנוצות הקלאסי. לכן, פיתחו בעולם תחליפי פוך בעלי יתרונות בולטים. כך למשל ניתן למצוא כריות הממולאות בחומרים העשויים מסיבי פוליאוריתן או פוליאסטר, הידועים כהיפו-אלרגניים ומתאימים לאנשים רגישים. גם מילוי כוסמת, קצף זיכרון המתאים עצמו לתנוחת הצוואר של המשתמש. כל מילוי מרגיש אחרת, ומומלץ לנסות את הכרית בחנות בטרם הקנייה. אל תחששו להתנסות במגוון סוגי הכריות. רק כך תוכלו לקבל מושג אמיתי לגבי רמות הרכות או המוצקות של המוצר, לצד רמת התמיכה שהיא מעניקה לכם. מדובר בהתאמה מאוד ספציפית ואישית, ומה שטוב למישהו אחר, לא בהכרח יתאים לכם.

גם גובה האדם המשתמש בכרית ממלא תפקיד חשוב בקביעת רמת הנוחות. אדם בגובה מטר שמונים יזדקק לכרית שונה לחלוטין מאדם בגובה מטר שישים לדוגמה. רוב החברות מייצרות כריות במגוון גדלים, ויועץ השינה בסניף, ישמח להתאים לכם את הגודל המתאים. במהלך תהליך בחירת גודל, הקפידו לזכור שהכרית נועדה להעניק תמיכה טובה לעמוד השדרה שלכם וליישר אותו, כך שהמטרה הסופית היא למצוא מוצר שהולם את צורכי השינה שלכם.

 

בחירת כרית בהתאם לתנוחת השינה

תנוחת שינה טובה מיישרת את גופכם בעזרת תמיכה טובה, כך שהראש, הצוואר, עמוד השדרה, הירכיים, ואפילו הברכיים והקרסוליים צריכים לקבל את התמיכה המתאימה ולהיות מיושרים  באופן שלא יגרום לכאבים לאחר היקיצה. כצעד ראשון לבחירת הכרית הנכונה, נסו לזהות את תנוחת השינה העיקרית בה אתם נוהגים לישון. האופן בו אתם ישנים בלילה מספק מידע רב על סוג התמיכה שהגוף שלכם צריך.

אם אתם ישנים על הבטן רוב הזמן, מומלץ שתרכשו כרית דקה מאוד עם מילוי מינימלי, מכיוון שאופן שינה זה מייצר לחץ משמעותי על הגב התחתון. אם אתם נוהגים לישון על הצד, השקיעו בכרית מוצקה וקשיחה בעלת מבנה חזק, הן מבחינת המילוי והן מבחינת התפירה והחלק החיצוני. מבנה זה מעניק תמיכה נוספת לראש ולצוואר ומיישר את עמוד השדרה הצווארי. במידה ויותר נוח לכם לישון על הגב, הקפידו לישון על כריות מוצקות, מלאות וקשיחות. שילוב זה דואג לשמור על המיקום הטבעי של הצוואר, תוך שמירה על הראש מוגבה בצורה האופטימלית ביותר. זכרו כי הגוף מגיב לשינויים הקטנים שעושים את כל ההבדל. לכן, ברגע שיש לכם תמיכה מספקת תחת הראש, הצוואר, והכתפיים, על שרירי הגוף יופעלו פחות לחצים, והם ירגישו רגועים ונינוחים, ובהתאם לכך גם תחוו שינוי מבחינת הכאבים.

כמו כן קיימת כרית המתאימה לאנשים הנוהגים לשנות תנוחות שינה פעמים רבות בלילה. רצוי לבחור בכרית פוך בדחיסות גבוהה או כרית סינטטית שתתמוך ותכיל את התנועות הרבות במהלך השינה. כמו כן קיימת כרית דו-צדדית שהשימוש בה איננו נפוץ כל כך, אך היא אכן זמינה בחנויות מסוימות. כרית זאת מורכבת מצד אחד קשיח ובעל דחיסות בינונית וצד שני רך, נעים ומפנק. המשתמש מחליף בין הצדדים באופן אינטואיטיבי במהלך השינה ובכך מתאים את הכרית לצרכיו